vrijdag 28 januari 2022

Wie wat bewaart die heeft wat



Ook voor de tank top optie heb ik afgelopen zomer volledig op het Berlin Tee van Toby K patroon vertrouwd, want ook van deze versie waren onze jongste en ik gelijk fan. In deze post wederom alle versies die ik maakte. Voor alle shirts geldt dat het leuke projecten waren om rest stofjes uit de kast op te maken, want ik heb voor geen ééntje nieuwe stof gekocht. Was ik dus even blij dat ik alle wat grotere reststukjes altijd bewaar😃!
Zoals in een eerdere post gezegd: dit patroon heeft geen colorblock opties (wel allerlei andere leuke opties!), die heb ik per shirt zelf bedacht aan de hand van hoe groot het betreffende rest stukje was. Voor de afwerking van de armen en hals pastte ik verschillende methoden van een zelf gesneden biaisbandje toe: de ene breder, de ander smaller, weer een ander met een laagje stof minder aan de binnenkant en ook nog eentje met de biaisband-voet van de naaimachine. Leuk om zo mee te variëren.
(Ook nu vermeld ik onder elke foto waar ik de stof vandaan heb)


Stof: MaMarieke





Stof: markt Sittard (van een kraam die er helaas niet meer staat😢)




Stof: MaMarieke










Stof: Wilms modestoffen op de markt in Sittard





Stof: MaMarieke





Stof: Hip en Eigenwijs (Dit shirt bleek ook nog niet eerder op de foto te staan, daarom wederom een ongestreken shirt op mijn blog😅)



Patroon: Berlin Tee van Toby K, tank top versie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten