vrijdag 28 januari 2022

Voor lekker warme nachten

 




Het was alweer een tijd geleden dat ik iets voor onze dochter heb gemaakt, tot ze met de vraag kwam of ik niet een warme joggingbroek plus trui willde maken voor de nachten die ze op haar kamer-ver-van-huis doorbrengt, want daar had ze het steeds koud 's nachts. Ik vond een lap dikke joggingstof op de markt in een kleur die ze leuk vond. Maar wat 'vervelend' nou: de lap had over de hele lengte een fout lopen, een cm of 10-25 van de zelfkant vandaan, dus ik kreeg de hele lap mee voor een super prijsje en ik vond ook nog bijpassende boordstof. Dus snel aan de slag met het patroon van de trui die ik al eerder voor maakte en voor de broek kon ik het patroon van de joggingbroek voor onze oudste gebruiken met wat kleine aanpassingen. Toen nog lange boorden met duimgaten voor lekker warme handen, een print in flockfolie (je weet wel dat zachte fluweel achtige spul dat ik uitsneed met mijn snijplotter) in een door dochterlief gekozen ontwerp, en klaar was de warme pyjama. En toen was er zelfs nog net genoeg stof over voor nog zo'n warm exemplaar, met enig verschil dat ik een smalle reep stof (van de andere kant van de fout-streep) tussen voor- en achterpand van de broek moest zetten en dat ik het negatief van de print kon gebruikte (over zuinig gesproken...😉). Ook wel zo handig twee pyjama's: heeft ze het ook nog warm 's nachts als er een pyjama in de was zit.





Patronen: beide min of meer zelf getekend

Stof: van de markt in Sittard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten