vrijdag 28 januari 2022

Dat draagt lekker makkelijk



Nadat ik in de eerste behoefte aan nieuwe broeken had voorzien, maakte ik nog een (bijne echte) spijkerbroek voor onze jongste. Bijna echt, want er zit geen echte gulp of rits in maar een tunnel met elastiek. Makkelijker om te naaien, maar ook zeker favoriet bij zoonlief vanwege het gemak bij aan- en uitkleden.
Ik gebruikte het Cape Breton patroon van Pollywoggles (dat ik vorig jaar al succesvol voor een soortgelijke broek gebruikte), ik verbouwde ook deze keer het patroon van een ruimvallend model van niet rekbare stof naar een slimfit model van stretch jeans. Ook qua zakken verbouwde ik het patroon: gewone 'jeans-steekzakken' voor en achter voegde ik zakken toe omdat het patroon daarin niet voorziet. Ik tekende middenvoor ook nog een nepgulp en stikte het geheel door mijn favoriete doorstikgaren: denim doc garen. 



 






Stof: van der Heiden stoffen op de markt in Sittard


Geen opmerkingen:

Een reactie posten