vrijdag 28 januari 2022

Onze jongste achter de naaimachine

 


Voor de Sinterklaas viering op school had onze jongste een meisje op zijn lootje staan die gek is op dolfijnen. Toen ik op de markt een meters lange reep stof kreeg toegestopt (variërent van 20-30cm breed) bij één van de stoffenkramen waar ik regelmatig kom ("Hier kan jij vast wel wat mee."), was het idee snel geboren: de surprise ging eruit zien als een dolfijn.
Ik ben de mening toebedeeld dat kinderen zelf (grotendeels althans) hun surprise moeten maken. Dat ouders kunnen knutselen, dat geloof ik wel.... Kinderen kunnen in ieder eval doen wat ze wel zelf/met wat hulp kunnen uitvoeren. Dus het patroon tekende ik, de stof sneden we samen uit, de patroondelen speldde hij zelf en ook naaien op de naaimachine deed hij keurig (met alleen wat hulp bij de krappe bochten). De ogen werden uit flex folie met de snijplotter gesneden en erop gedrukt. Voor de vulling gebruikten we een oud (gewassen) kussen plus de in kleine stukjes gesneden rest stukjes van de stof en het dichtnaaien van het keer/vul gat deed meneer helemaal zelf. Het patroondeel voor de buik sneden we 2 keer uit en werd door zoonlief met grote rijgsteken eronder genaaid met de cadeautjes ertussen. Zo hoefde de surprise niet gesloopt te worden en was het meisje een leuke dolfijn knuffel rijker.
De surprise bleek een schot in de roos want het meisje heeft zowat de hele verdere dag met haar surprise gekroeld😍.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten