vrijdag 28 januari 2022

Twee keer hetzelfde maar toch heel anders



Out of my comfort zone trok een flinterdunne katoen stof op de markt me onzettend aan. Door de bruin tinten in het dessin zou ik hem een enkel jaar geleden nooit gekozen hebben. Maar toch vond ik hem mooi en hij was in de aanbieding, dus durfde ik het wel aan.
Eerst maakte ik de Poesy peasant blouse van Sinclair patterns. Ik maakte een tunnel in de taille met soepel elastiek omdat het model anders bij mij nogal vormeloos was (een optie die het patroon alleen geeft voor de jurk versie). (scroll naar beneden voor de andere top die ik van dezelfde stof maakte)




Er was nog genoeg stof over voor nog een project en ik koos voor een top uit een oude knipmode. Ik paste wat kleine dingetjes aan voor een mooiere pasvorm en meer comfort, zoals inkorten van de schouderbandjes, de blinde rits in de zijnaad tot bovenaan laten doorlopen en voor de zekerheid naaide ik smal elastiek onder de armen zodat hij daar niet wijduit zou gaan staan. Helaas heb ik beide tops niet kunnen dragen omdat we een beetje een flutzomer hadden, maar vooral met dit tweede model ben ik erg blij. We gaan dus helemaal voor een betere zomer dit jaar🌞.









Patroon top 1: Poesy peasant van Sinclair 
Patroon top 2: Knipmode juli 2009, top 11
Stof: markt Sittard


Geen opmerkingen:

Een reactie posten