dinsdag 8 februari 2022

En tot slot een kerst trui voor schoonpa


En last but not least in deze serie kerst truien, de trui voor mijn schoonpapa. Deze was een beetje 'team effort': ik maakte de trui en bedacht dat ik er iets met flexflolie op wilde maken. Dochterlief bedacht dat het een plaatje van een teckel moest worden (zijn lievelings hondenras). Manlief bedacht welk plaatje van een teckel erop zou komen en zoonlief (onze jongste) bedacht dat er een grote afbeelding op de voorkant moest komen en een kleintje (van dezelfde afbeelding) achterop bovenaan in het midden (in de nek als het ware). 
Ik gebruikte het Billie patroon van Zonen09 (die helaas heeft besloten haar patronen niet langer te verkopen😔). Deze gebruikte ik al eerder voor hem en zit hem uitstekend. De trui maakte ik uit een gemêleerde donker blauwe dunne summersweat (schoonpa is nogal warmbloedig, dus met een dikke trui maak je hem niet blij). En de opdruk maakte ik ook in donkerblauw, zodat hij de trui bij meer gelegenheden aan kan omdat het geheel dan niet te opzichtig is.
Jammer genoeg geen foto dat schoonpa de trui aanheeft... Maar schoonpa was helemaal in zijn nopjes met zijn trui😍




Stof: markt in Sittard
Patroon: Billie van Zonen09

Geen opmerkingen:

Een reactie posten