dinsdag 8 februari 2022

Als eerste de kersttruien voor de oudste

Geheel volgens traditie, maakte ik ook dit jaar voor mijn gezinsleden een trui voor kerst. Met enig verschil, dat ik deze keer eens ruim op tijd begon. Dan hoefde ik eens niet te haasten, zo had ik bedacht.... Ik had zelfs genoeg tijd om voor schoonpapa een trui te maken, hij zou ook dit jaar eeste kerstdag met ons vieren, was het plan.
Maar ja, als de jongste dan ter oren komt dat ik voor de oudste zelfs 2 truien heb, wil hij natuurlijk ook wel graag 2 truien. (iets met onrust in mijn hoofd die alleen wegging als ik naast de beoogde stof ook nog een coupon die ik voor hem had liggen opmaakte. De afmetingen van de coupon waren namelijk erg krap om een hele trui uit te halen, maar gewoon té leuk om hem niet te bestellen😅! Ik móést dus gewoon weten of er nou een trui uit kon of niet🙈... )
En dochterlief meldde, tweeëneenhalve dag voor kerst, dat ze eigenlijk, nu ze misschien na de kerstvakantie niet naar de universiteit (en dus naar de andere kant van het land op haar gehuurde kamer) zou kunnen, dat ze hier thuis een joggingbroek en warme trui tekort kwam... of ik daar alsjeblieft nog wat aan kon veranderen (hier grote puppy-ogen bij denken)?
Tja, voor je kinderen moet je wat overhebben, zoals schoonpsa altijd zegt... Dus was het alsnog haasten en op-het-laats-moment-werk. Máár, wel alles voor iedereen op tijd af😃! 
In deze post laat ik alleen de truien die ik voor de oudste zien, anders wordt het wel erg veel scrollen om alles te bekijken. 



Stof: OmaLie

btw, na veel passen en meten en de patroondelen op allerlei verschillende manieren op de stof leggen, kreeg ik deze trui nét uit die coupon waar ik het eerder over had😁


Stof: OmaLie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten