dinsdag 8 februari 2022

Kerst truien voor de jongste


Een aantal jaar geleden maakte ik voor onze jongste een trui met een wolfen print op de voorkant. Die trui was inmiddels natuurlijk veel te klein, maar toen ik hem destijds zei dat hij te klein was en de trui niet meer aan kon, vond hij dat echt heel erg jammer. Dus ik besloot te trui te bewaren om de wolf ooit op een nieuwe trui te maken. Nu zo voor kerst leek me het een mooi moment om dit idee uit te voeren. Toen besloeg de wolf zga het hele voorpand, nu is het meer een grote applicatie😉.
Ook had ik nog een restje over van een shirt dat ik laatst voor hem maakte met wolven erop, dat gebruikte ik voor de voering van de capuchon en voor een applicatie met Stretchfix (= een dubbelzijdig strijkbaar 'lijmlaagje', perfect om zelf applicaties van je eigen tricot stofjes te maken) op de mouw.
Ik gebruikte het Flex Raglan patroon icm met de Shuffle hoods and collars add-on van Misusu, want die bevielen hem en mij eerder erg goed. En ik voegde een smal reepje boordstof aan de capuchon toe, gewoon omdat het kon.

Ook voor de tweede trui gebruikte ik dezelfde patronen, alleen met een ander model capuchon (er is ook zoveel om uit te kiezen bij dit patroon😊). Voor de voering gebruikte ik een lang gekoesterd restje tricot met uilen erop en ik maakte er, heel toepasselijk, een applicatie van een uil mee op het voorpand, uit de Forest applique collection van Pollywoggles. Het stukje dat ik voor de applictie gebruikte bleek precies dezelfde vorm en afmeting te hebben als het applicatie patroontje, a match made in heaven😍.








Stof: markt in Sittard en restjes uit mijn voorraad.
Patronen: Flex raglan en Shuffle hoods, beiden van Misusu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten