dinsdag 8 februari 2022

Kerst naaisels voor dochterlief


Voor onze dochter maakte ik als eerste een trui met ster-motief in voor- en achterpand. Met alleen een ster in het voorpand, lijkt de mouw in de kleur van de ster ipv de kleur van de trui zo 'raar', waardoor ik besloot dezelfde ster ook in het achterpand te maken.
(helaas geen foto dat ze hem aanheeft... ze was iedere keer als ik eraan dacht alweer naar haat kamer 'gevlogen'. Maar het is hetzelfde model als ik al een paar keer eerder voor haar maakte: een zelfgetekend patroon aan de hand van haar lievelingstrui)


Daarna dus om het verzoek voor de joggingbroek en warme trui in te willigen, een hele set in dezelfde stof, met op de trui (zelfde zelfgetekende patroon als de trui met de ster) een applicatie van een wolf. Uit de Forest applique collection van Pollywoggles. Ik maakte nog nooit eerder een applicatie op deze manier, maar het bleek niet moeilijk (wel een beetje een geduld-werkje) en buiten dat het resultaat super leuk is, is het ook leuk  om te doen.


Stof: markt in Sittard plus een restje voor de boorden en applicatie dat over was van andere projecten
Patroon voor zowel truien als broek: zelf getekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten