zondag 3 april 2022

Nood aan meer dikke truien


Onze jongste vond dat hij meer warme/dikke truien nodig had. En aangezien ik nog wel wat dikke joggingstof in de kast had liggen, ging ik aan de slag.
Als eerste met een middenblauwe joggingstof. De kleur alleen vond ik wat saai (zeker voor een net 11 jarige), dus besloot ik er een restje beren-stof uit de voorraad (ook nog genoeg voor de voering van de capuchon) en de Forest applique collection van Pollywoggles bij te pakken. Omdat de stof met beren een dikke alpenfleece is met witte pluis-achterkant en ik een wit randje langs de hele applicatie niet leuk vond, besloot ik voor de zogenaamde 'reverse applique' techniek te gaan en de applicatie dus niet óp het voorpand te maken, maar eráchter en dan dat stukje voorpand voorzichtig weg te knippen.
Voor het patroon gebruikte ik de Flex raglan en de Shuffle hoods and collars add-on, beiden van Misusu. Ik moet zeggen een geslaagde combi😊.






Stof: markt in Sittard plus rest stukje uit de voorraad
Applicatie: Forest applique collection van Pollywoggles
Patroon: Flex raglan en Shuffle add-on van Misusu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten