dinsdag 9 maart 2021

Trui als cadeau voor onze jongste



Ik vond de versie van het Berlin Tee patroon van Toby K, waarbij je de capuchon helemaal tot bovenaan kan dicht ritsen, al meteen leuk toen ik hem voor de eerste keer op fb voorbij zag komen😎.
Ik maakte eerder al een versie met capuchon maar zonder rits, die zie je hier.
Ik hoefde dus ook helemaal niet na te denken over wat ik voor onze jongste zou maken voor onder de kerstboom.


Ook de stof was makkelijk: een cool paneel, genaamd 'Wolf Moon 2' dat ik bij Omalie kocht. Meneer is inmiddels zo groot dat ik niet meer een hele trui uit een paneel kan halen, dus de mouwen werden effen zwart.

Voor de rits koos ik een zwarte 'rits per meter' (ook wel bekend als 'endless zipper'). Deze rits verwerken en het runnertje erop zetten ging super makkelijk, alleen om hem helemaal netjes in te zetten zodat de naden van de hals en de capuchon precies doorlopen, koste iets meer moeite. Ik koos er namelijk voor om maar één helft van de rits te gebruiken, zodat die bovenin de capuchon mooi door zou lopen en daar niet twee delen van de rits samenkomen. Dit vind ik persoonlijk een stuk mooier (zie detail foto, dat is duidelijker dan dat ik het probeer uit te leggen😉).


Als de rits er eenmaal in zit, zit de rest van het shirt zó in elkaar. De zomen van de trui werkte ik af met de tweelingnaald. En wat was zoonlief blij met zijn trui! Die capuchun die helemaal dicht kan is helemaal het einde en hij had meteen ook een spel bedacht: hij ritst het ding helemaal dicht waardoor hij niks meer ziet, en wij noemen een voorwerp in de kamer dat hij dan vervolgens blind gaat zoeken😅. 




Stof: paneel van Omalie effen zwart van Mamarieke
Rits: Mamarieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten