vrijdag 19 maart 2021

Dochterlief is helemaal blij met haar nieuwe trui


Zelfs voor onze middelste 
 hoefde ik niet na denken over wat ik voor haar zou maken voor kerst.
Toen ze met haar studie in Leiden begon kreeg ze een ruim zittende trui van de studie vereniging. Sindsdien woont ze zo ongeveer in deze trui. Als het niet al te koud is, draagt ze hem zo. Maar als ze het echt koud vindt, is hij ruim genoeg om over haar 'gewone' trui te dragen. Alleen in de zomer komt De Trui in de kast terecht, de rest van het jaar wisselt hij van plaats tussen haar lichaam en de wasmachine en waslijn😉. Ik besloot dus De Trui na te maken, dan is er altijd wel eentje schoon.


Ik had nog wel een stuk warme zachte joggingstof liggen, groot genoeg voor een Trui2.0. Toen De Trui amper droog was na het wassen, mat ik hem stiekem op: de breedte, lengte, halswijdte, heup(boord)wijdte en de mouwen natuurlijk.
Die afmetingen nam ik over op een patroon voor een basic sweater, hier gebruikte ik het volwassen patroon van de Omni Tempore voor. Ik hoefde zga geen aanpassingen te maken, dus het patroon was snel getekend. Ik liet alleen de capuchon/kraag weg en verving die voor een halsboord.


Omdat dit een simpel model is, zat hij ook zo in elkaar. Ik besloot de Trui2.0 wat op te leuken met flexfolie. Kort daarvoor had ze twee plaatjes van één van haar favoriete films uitgezocht, dus die koos ik uit om met de Cameo snijplotter uit te snijden en op de Trui2.0 te persen. 
Ik koos voor zwarte boorden en zwarte flexfolie voor deze bordeaux rode trui, waardoor het een rustig geheel is geworden. (Bordeaux rode boordstof in precies dezelfde kleur/tint als de joggingstof was ik tot nu toe nog niet tegen gekomen en ik heb die stof toch al een paar jaar in huis)
Dit cadeau was een schot in de roos, dochterlief is er helemaal blij mee😊.


Stof: had ik nog liggen, ooit op de markt in Sittard gekocht
Boordstof: van der Heiden, markt Sittard
Flexfolie: Bsb shop
Plaatjes: Sally en Jack Skellington, beiden Silhoutte Design Store

Geen opmerkingen:

Een reactie posten