woensdag 10 juni 2020

Productie naaien ;-)

Na het succes van de Alex jogger die ik laatst al liet zien (die korte broek die ik voor onze jongste maakte met een SAL op FB) had zoonlief natuurlijk nog steeds niet genoeg korte broeken... 


En aangezien ik een beetje lui was, in die zin dat ik niet opnieuw een patroon wilde tekenen en aanpassen met de kans dat die dan weer niet naar wens zou zitten, besloot ik gewoon het patroon van de Alex jogger van Misusu patterns te gebruiken voor de volgende exemplaren.


Ik besloot het patroon 3cm te verlengen, zodat ik ook exemplaren kon maken met gewoon een zoom (van 2cm) aan de onderkant ipv een boordje, dat pakte prima uit en zoonlief is ook tevreden over de gezoomde versies😊. (nog snel even een foto van de eerste gezoomde versie voordat hij naar school moest)


Ik maakte er uiteindelijk nog 5 nieuwe Alex joggers bij. Wel met kleine verschillen in details: de ene met boordjes onderaan de pijpen, de andere gewoon omgezoomd; de ene met steekzakken met boordjes langs de rand, de andere met steekzakken zonder boordjes; de ene heeft mijn logo labeltje boven een steekzak, de ander heeft het (steeds op een andere plaats) op een achterzak.


Eerst maakte ik 2 donker blauwe, de een van een diep donker blauwe french terry/summersweat, de ander van een meer jeans-look/wat grover french terry rest stukje dat ik nog van eerdere projecten had liggen.


Daarna volgden 2 zwarte, van een lang smal rest stuk french terry/summersweat dat ik van truien voor dochterlief over had en als laatste nog een olijf groene. Die rest stukjes had ik zelfs al liggen om weg te doen omdat het echt nog maar losse stukjes waren en er een foutje in de stof zit (ook een french terry/summersweat). Als je goed kijkt zie je het foutje op de foto (helaas konden alleen maar de voorpanden uit dat stukje stof met fout) maar als zoonlief hem aan heeft valt het gelukkig niet echt op.
Ik kan daar erg blij van worden: totaal (met die eerste grijze versie erbij) 6 nieuwe korte broeken, waarvan er 4 van rest stof zijn! Met andere woorden: dit patroon is prima geschikt om van je iets grotere stukken rest stofjes af te komen😃!



Stof: Blauwe en olijf groene stof van de markt, zwarte stof is van hazeltjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten