maandag 29 juni 2020

Een heuse spijkerbroek voor mezelf



Het was best een groot project en ik heb er ook lang over gedaan
(mede doordat de naailessen stil liggen door de lockdown), maar ik vond het erg leuk om te doen en ik ga er zeker nog eentje maken, zo'n spijkerbroek. Met alles erop en eraan: echte jeans naden, sierstiksels op de achterzakken, jeansknoop en nieten/klinknagels. (hoe ik die jeans naden naaide, lees je in deze tutorial die ik erover schreef)


Wel echt een naailes project, want zonder juf Els wordt het vast niet zo'n succes😅.


Uiteindelijk is mijn spijkerbroek toch afgekomen, iets met mezelf een schop onder mijn kont moeten geven, nadat de lessen al weken stil lagen en dit spijkerbroek-project maar in de kast bleef liggen....😆. En ik ben er super blij mee, hij draagt heerlijk😃!


De broek zat al helemaal in elkaar op het moment dat de lockdown begon, alleen de band met lussen moesten er nog op. Met nog wat hulp-op-afstand en fietstochtje naar juf Els, zodat ze even meekijken naar een aanpassing, lukte dat prima thuis. 


Hopelijk kunnen we na de zomervakantie weer met naailessen beginnen, want ik wil er zo nog wel eentje😊.


Patroon: nr. 104 uit de Burda style, augustus 2019
Stof: stretch jeans van de markt in Sittard


Geen opmerkingen:

Een reactie posten