woensdag 10 juni 2020

Eens een ander patroon voor een shirt



Tot nu gebruikte ik vaak hetzelfde patroon voor een shirt voor onze jongste, maar nu gebruikte ik eens een andere. Deze keer gebruikte ik de Pocket Henley top van Ellie and Mac (alleen wilde meneer hem zonder 'pocket'😅).
Ik gebruikte er een stoere camouflage tricot voor die zoonlief vorig jaar zelf uitkoos toen hij eens gezellig mee naar de markt ging (want als je dan toch mee naar de markt gaat, mag je natuurlijk altijd wél een stofje uitkiezen😇).


Ik besloot voor de sluiting en het boordje een restje olijf groene french terry/summersweat te gebruiken omdat die er het mooiste bij paste. Wel wat aan de dikke kant voor de combi met gewone tricot, waardoor het hoekje (voor de kijkers) rechts onderin net iets netter had gekund. Maar voor een eerste keer dat ik zo'n polo sluiting maakte, ben ik toch erg tevreden over het resultaat😃. Zoonlief koos zelf de knoopjes uit. En ondanks dat mijn naaimachine me al vaker in de steek liet met het naaien van knoopsgaten (dan was de stof te dik, zat er een naad in de weg of was de knoop gewoon te groot om in het knoopsgaten voetje te passen), waren de knoopsgaten in dit shirt zo gedaan.


Zoonlief en ik zijn allebei tevreden met de pasvorm en de 'looks' van dit leuke shirt, dus ik heb al een nieuw stofje in mijn hoofd voor nog een versie😉.



Patroon: Pocket Henley top van Ellie and Mac
Stof: markt in Sittard
Knoopjes: zilveren knoop met doodskop van fournituren4fun

Geen opmerkingen:

Een reactie posten