zaterdag 30 mei 2020

Hoog tijd voor korte broeken


Onze jongste was uit al zijn korte broeken gegroeid, dus hoog tijd voor nieuwe!
Eerst maakte ik uit een rest lapje dunne french terry een Brevis (van Sofilantjes). Zat aan de voorkant goed, maar over de pasvorm aan de achterkant was ik helaas helemaal niet tevreden.


Toen ik eind april de oproep op de 'naaien met pdf patronen' facebook groep zag om met een SAL (= sew along) mee te doen, hoefde ik niet na te denken en meldde me direct aan. (Ik had nog nooit met zo'n SAL mee gedaan, dus dat leek me sowieso erg leuk).


Je kon meedoen met 3 verschillende Misusu patronen (of een combi daarvan natuurlijk).


Omdat onze jongste nog altijd korte broeken nodig had, deed ik mee met het patroon van de Alex jogger pants.


Een super leuk patroon van een net-even-anders-dan-anders broek. met allerlei verschillende opties. Zo kan je kiezen uit 3 verschillende lengtes en verschillende zak opties.


Ik koos natuurlijk voor de kortste lengte, voor steekzakken met boordje en die leuke A-symmetrische achterzakken.
Ik maakte de broek uit grijze french terry, en alle boordjes maakte ik uit een restje dunne joggingstof dat ik nog ergens had liggen. Het heupboord versierde ik met nestels op een stukje skaileer en een stukje katoen koord.
Ik vind dit een super leuk patroon, dus ik weet wel welk patroon ik voor volgende korte broeken kies😊!


Stof en fournituren: mamarieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten