woensdag 13 mei 2020

Kevers voor oudste zoon


Vorig jaar zag ik dit paneel al een paar keer in een webshop voorbij komen. Ik was er gelijk helemaal weg van voor onze oudste zoon, maar vanwege de afmetingen durfde ik het niet voor hem te bestellen. De kans was te groot dat ik er net geen shirt voor hem uit zou kunnen halen, dus ik besloot de stof niet te kopen want ik wist van tevoren al dat jongste zoon er absoluut níét blij mee zou zijn!


Een tijdje geleden zag ik dit paneel alweer voorbij komen, maar dan bij een online stoffen veiling op facebook. Voor dat bedrag wilde ik het risico wel nemen😏.


Het was wel héél precies werken, want ik had het paneel tot op de laatste millimeter nodig in de hoogte. Het kon ook alleen maar een shirt met raglan mouwen worden, anders kreeg ik het patroon niet uit de stof. En als ik dan toch bezig ben om zo secuur te werken, dan ga ik er ook echt voor en moet het ook precies symmetrisch uitkomen (lees: dan komt mijn innerlijke control freak naar boven😅).
Normaal gesproken laat ik de omgekrulde randen van de stof altijd voor wat ze zijn en gebruik ik die niet. Maar in dit geval had ik écht die omgekrulde randjes nodig, anders zou het shirt te kort worden. Dus vooral met omzomen van de onderkant, was dat voorzichtig de randen strijken, precies op de overgang van de print de 'rafelstjes' wegknippen en de zoom met heel veel spelden vastzetten (echt om de 1,5 cm ofzo zat een speld😁).


De mouwen werden een centimeter of 2 korter dan gebruikelijk, maar dat was alle stof die het paneel had (maar zeg nou zelf: dat valt niet op toch😉)



Het is zelfs min of meer gelukt om het halsboordje symmetrisch te krijgen, al zag ik pas ná het doorstikken dat het beter had gekund (weer iets met mijn innerlijke control freak geloof ik🙈...)

Patroon: Billie van Zonen09, raglan volwassen versie
Stof: paneel van Bipp, van een online stoffen veiling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten