zaterdag 2 mei 2020

"Er lag toch nog stof voor mij in de kast, mam?" deel 1


Deze vraag kreeg ik laatst van dochterlief. En ja, ze had zeker gelijk; er lagen nog een paar lappen voor haar in de kast. Dus gaf ik haar de 'opdracht' om te bepalen wat voor shirt ze van welke stof wilde hebben. 
De eerste 'opdracht' voor mij:


"Deze stof met het model van de vogeltrui.". Aanvankelijk wilde ze de hele onderste helft in effen zwart en de hele bovenste helft in de dessin stof (oftewel geen V-vormige streep maar alleen twee V-vormige vlakken)Bij de 'vogeltrui' maakte ik een extra streepje zwart omdat ik anders niet uitkwam met de roze stof. Maar in dit geval was er genoeg dessin stof om de bookclub top te maken zoals in het originele patroon. Daar ging dochter mee akkoord (ze wilde alleen wel weer boorden aan de mouwen en onderaan het shirt), dus kon ik aan de slag. Weer fijn kunnen oefenen met het maken van die V-vormige stiksels😊.

En dochter is weer tevreden😃.


Patroon: Bookclub top van Ellie & Mac (nu zijn alle patronen van hen in de aanbieding)

2 opmerkingen: