dinsdag 5 mei 2020

"Er lag toch nog stof voor mij in de kast, mam?", deel 2


Naast de stof voor de Book Club Top uit mijn vorige post, lagen er nog meer lapjes voor dochterlief in de kast.
Zo zocht ze vorige zomer ook dit stofje uit, in de aanbieding op de markt.

Daar kreeg ik een foto bij geappt van wat voor shirt ze daarvan wilde hebben. Omdat ik niet weet waar die foto vandaan komt en of ik die hier mag laten zien, heb ik even een tekeningetje gemaakt van wat dochter bedoelde dat ik zou maken:


Er zat een capuchon op de trui die ze wilde , maar die moest worden vervangen door een halsboordje en ze was ook duidelijk over welk patroon ik moest gebruiken.



Het deel onder de schuine streep op de tekening moest effen zwart, het deel boven de schuine streep moest van de dessin stof. En of er een heupboord of alleen een zoom onderaan moest, was nog nader te bepalen.


Deze keer eerst aan de slag met patroonpapier, bepalen van waar tot waar die schuine streep moest komen en daarna kon de stof gesneden worden en het shirt in elkaar gezet.



Nog even een pas-sessie toen alleen de onderkant nog afgewerkt hoefde te worden; en ik kon met de strijkliniaal en de tweelingnaald aan de slag om een zoom onderin te maken. En, tadaa, weer een stofje voor dochterlief verwerkt😀.


Patroon: Billie van Zonen09, volwassen versie
Stof: markt Sittard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten