maandag 11 mei 2020

"Er lag toch nog stof voor mij in de kast, mam?" deel 3


Ook deze stof koos dochterlief uit, eind vorige zomer op de markt. Een soepele viscose tricot. Ze wist toen al dat ze hier een shirt met korte mouwen van wilde. 



Deze keer kreeg ik geen foto van het model dat ze wilde, maar een t-shirt dat ze al een tijd met veel plezier draagt, als voorbeeld. Een simpel model met aangeknipte 'mouwtjes'. Ik had al weleens vaker zo'n soort model voor haar gemaakt, maar deze moest precies zoals het voorbeeld (behalve de afwerking van de mouwtjes, daar moest gewoon een smal boordje aankomen). Dus ik moest zelf het nieuwe patroon tekenen.



Gelukkig was het voorbeeld-shirt netjes recht van draad, dat maakte het een stuk makkelijker om daar het patroon van na te maken😇. 



Dus toen dochter het eens was met de tekeningen, kon ik aan de slag en niet veel later lag daar een nieuw t-shirt klaar😊.


Patroon: zelf getekend n.a.v. bestaand shirt
Stof: markt Sittard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten