donderdag 12 september 2019

Afscheidscadeautje voor de meester

Met nogal wat vertraging...

Nou... deze post schrijf ik met vertraging, het afscheidscadeautje kreeg de meester van onze jongste netjes op tijd. Namelijk vóór de vakantie (uiteraard).
Heel lang had ik geen flauw idee wat ik zou maken voor de meester van groep 4. Het leek er zelfs even op dat ik wat zou kopen ipv wat zelf maken... Tot ik in de laatste dagen van die laatste schoolweek ineens een idee kreeg: ik zou een etui maken, maar dan eentje die ik zou personaliseren😀.
De meester is nogal fan van voetbal, met name van één club in het bijzonder. Dus even op google het juiste logo opgezocht en uitgeprint. Overgetrokken op (dun) patroonpapier, dat aan de goede kant van de stof voor de voorkant van het etui gespeld, met scheurvlies aan de achterkant van de stof. Eigenlijk zo ongeveer op dezelfde manier als bij het shirt dat iedereen aankijkt, waar ik eerder een post over schreef. Toen met hele kleine stiksteekjes alle lijntjes met de naaimachine 'overgetrokken'.
Daarna voorzichtig het papier wegscheuren en met een dicht op elkaar staande zigzag steek alle lijnen flink aangezet.
Ipv de naam van de stad van de club, borduurde ik (met het alfabet dat op mijn naaimachine zit) de naam van de meester in het logo.


Met datzelfde alfabet boorduurde ik nog een tekst voor de achterkant van het etui.

(en wat is het lastig om die donkere jeansstof te fotograferen zodat ook de tekst nog zichtbaar is op de foto...)

Ik had eigenlijk bedacht om het etui niet te voeren, maar nadat ik alle draadjes naar de verkeerde kant van de stof had gestoken om ze onzichtbaar af te hechten, zag het er zo uit:


Dat waren wel héél veel draadjes om af te hechten... Dus toch maar even een stukje rode tricot uit de kast getrokken en het etui netjes gevoerd, dat leek me een stuk makkelijker netter en sneller dan alle draadjes wegwerken. Ook mijn logo mocht natuurlijk niet ontbreken😉.


Zo kon onze jongste toch met een leuk cadeautje afscheid nemen van een te gekke meester.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten