vrijdag 13 september 2019

Er is er een jarig, hoera

Afgelopen maandag werd onze oudste 20 jaar😀. We waren maar met ons vieren maar ik wilde zijn verjaadag toch niet zomaar voorbij laten gaan. Dus bakte ik een klein appel-kruimeltaartje. Ik gebruikte het recept voor een grote taart, maar nam een kwart van alle ingrediënten en de kleinste bakvorm die ik heb.

(Voor het deeg: bloem, bruine basterdsuiker, boter, kaneel; voor de vulling: appel, kristalsuiker, kaneel)

De ingrediënten voor het deeg wrijf je tussen je vingers tot een kruimelig deeg, de appel snijd je in kleine stukjes en de kristalsuiker en kaneel meng je door de appel stukjes.


Dan de bakvorm invetten en het deeg zachtjes tegen de bodem en de opstaande rand duwen (duw het niet te hard aan, anders doe je het effect van het kruimeldeeg teniet).


Helaas bleek een kwart van alle hoeveelheden wat te weinig voor het bakvormpje dat ik gebruikte... De taartbodem was daardoor te dun om de taart netjes in stukken te snijden en op een schoteltje te krijgen, oeps😅... (daarom helaas geen mooie foto van het 'eindproduct'). Gelukkig was de smaak er niet minder om.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag lieverd😘.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten