woensdag 19 juni 2019

Chocolade workshop deel 2, vaderdag

In Chocolade workshop deel 1 beschreef ik hoe we bonbons hadden gemaakt bij Olala Chocola in Rotterdam. Daar vertelde ik dat onze jongste er ook bij was en dat hij geen bonbons had gemaakt maar iets anders.
Hij bouwde namelijk van chocola een huisje. Dat huisje bouwde hij niet voor zichzelf, maar heeft hij met vaderdag aan zijn papa gegeven (de schat💖) (Vandaar dat ik het niet over zijn huisje wilde hebben vóór vaderdag, want dan zou het geen verrassing meer zijn voor papa) 

Eerst koos hij welke smaak chocola papa het lekkerst vindt (puur) en die smaak werd op een plat 'bakblik' gegoten. Aan hem de taak om de boel netjes en zo egaal mogelijk over de hele plaat uit te strijken:



Eerst even wachten tot de chocola zgs gestold, maar nog wel een beetje zacht was. Want hij moest met de punt van de spatel lijnen trekken in de chocola:



In de tijd die nodig was om de chocola helemaal te laten stollen, maakte hij een roosje van marsepein. (Hij weet dat papa hier gek op is en had speciaal zelf bedacht dat hij ging vragen of er iets van marsepein in of op het huisje zou mogen):



De eenmaal gestolde chocola werd in reepjes gebroken (wat mogelijk was gemaakt door de eerder getrokken lijnen):



 De reepjes werden één voor één in een bak gesmolten chocola gedoopt:


Die gesmolten chocola fungeerde als cement/lijm om de reepjes op elkaar te kunnen bouwen:


Dit mocht hij naar eigen inzicht doen. En met een kleine tip voor het dak, werd het een heus chocolade huisje. Mét de marsepeinen roos op het dak en om het echt af te maken werd er (door zuslief en mijn nichtje) nog het één en ander op het dak en de muren getekend:


Papa was erg blij met dit mooie, zelfgemaakte en heerlijke bouwwerk!



Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat. Ik doe mijn best om overal op te antwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten