donderdag 6 juni 2019

Het duurde wel even

Hij lag een paar weken bíjna klaar te wezen, dit zomer topje voor mezelf. Ik verbouwde het patroon ook al een keer zodat het een t-shirt werd ipv een topje.
Alleen bij de schouderbandjes had ik even hulp nodig om te bepalen op welke lengte ik ze aan het achterpand moest vastzetten en dat kwam er steeds niet van. Voor de rest was hij echt al helemaal af, zelfs mijn labeltje zat er al aan en hij lag gestreken en al (bijna) af te wezen.



Tot afgelopen dinsdag een vriendin gezellig een dagje op bezoek kwam om gezamenlijk achter de naaimachine te kruipen. Toen heb ik haar gelijk gevraagd of zij even wilde bepalen of de, in het patroon aangegeven, lengte van de schouderbandjes goed was. De lengte bleek prima te zijn, maar ze mochten wel een centimetertje dichter richting het midden geplaatst worden. Dus toch maar goed dat ik ze niet zonder te testen klakkeloos had vastgezet...



Ik ben op zich best tevreden over het resultaat. De stof komt weer van mamarieke, het patroon is de 8342 top van Simplicity. Maar als ik hem nog een keer maak, komen er geen 'mouwtjes' aan en pas ik de bandjes, waar ze aan het voorpand aan de top vastzitten, ook ietsje aan. Doordat er 'mouwtjes' aan de schouderbandjes zitten moeten de schouderbandjes namelijk helemaal aan de rand van de schouders gedragen worden, waardoor ze snel de neiging hebben om af te zakken (en bij het passen/testen bleek al dat die neiging tot afzakken niet minder wordt als de bandjes strakker zijn). 



Ik vind het erg leuk als je een reactie achterlaat.

5 opmerkingen: