woensdag 29 mei 2019

Tekort beetje aangevuld

Aangezien ik een flink tekort heb aan zomer shirts, vond ik het tijd om daar wat aan te doen. Er ligt inmiddels best een stapel stofjes in mijn voorraadkast. Bij een paar van die lappen zocht ik een leuk patroon en ging aan de slag.
Eerst paste ik het (gratis te downloaden) fit and flare dress patroon op mezelf aan en naaide elastisch piping band in de deelnaden in het voorpand mee.


Daarna was het patroon van de Simpicity 8342 top aan de beurt. Ik wilde er namelijk een t-shirt van maken ipv het originele topje.



En als laatste (en mijn persoonlijke favoriet) nog een patroon dat ik een paar jaar geleden al eens had gemaakt in een mouwloze variant. Het patroon komt uit een oud patronen boekje. Hier hoefde ik alleen de armsgaten en mouwen maar aan te passen.





Alle stoffen komen van mamarieke


4 opmerkingen:

  1. Dat shirt van het Simpicity 8342 patroon is echt super geworden! De rest ook natuurlijk, maar dit is wel mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Er volgt er zeer binnenkort ook nog eentje in de originele versie van het patroon.

      Verwijderen
  2. Heerlijk dat je voor jezelf aan de slag gegaan bent! Alle 3 super leuk, mijn voorkeur wat patroon betreft is denk ik de laatste. Flink wat stoffen weggenaaid in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Zeker weer wat stoffen verwerkt (al ligt er nog genoeg in de kast; -)

      Verwijderen