woensdag 29 mei 2019

Kijk naar de sterren

Voor onze oudste vind ik het altijd moeilijk om geschikte stoffen te vinden, dus als ik ergens tegenaan loop, word ik daar erg blij van. Maar eerst moet hij zelf ook zijn goedkeuring geven natuurlijk (studenten kunnen best kieskeurig zijn...)
Maar toen ik deze stof bij mamarieke zag, kreeg ik direct 'toestemming' van meneer. 

Dan is de stof uitgekozen, en volgen er vragen van mij als "wil je een shirt met korte of met lange mouwen?", en "wil je dan de mouwen van dezelfde stof of van een effen bijpassende kleur?". De keus was snel gemaakt: hij had niet zoveel longsleeves in zijn kast hangen en hij wilde graag de mouwen in een effen diep donker blauwe stof (die had ik nog in mijn voorraad liggen).

Het patroon is ook makkelijk en snel gekozen: hij draagt graag shirts met raglan mouwen en de smalle (volwassen) versie van het Billie patroon van 'zonen09' zit hem erg goed.

Hij is niet zo van het poseren voor de foto en vaak gaat zo'n shirt dan direct aan als het af is. Dat zou natuurlijk een goed moment zijn voor foto's, ware het niet dat hij zich een groot deel van de dag niet laat zien (hij verschanst zich boven op zijn kamer, hij vertrekt snel naar de universiteit, of hij heeft allerlei activiteiten met vrienden). Dus dan maar een foto op de paspop (wel achterstevoren want ik heb alleen een vrouwen torso;-))




(De kleuren zijn lastig te fotograferen, maar de mouwen en achtergrond zijn donkerblauw en de sterrenbeelden zijn turquoise)




2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat dit een shirt voor je oudste geworden is! De stof laat zich zeker lastig fotograferen, ik weet hoe mooi hij is :).

    BeantwoordenVerwijderen