woensdag 29 mei 2019

Reis naar de sterren (of ga zwemmen)

Voor de jongste is het een heel stuk makkelijker om geschikte stofjes te vinden. Sterker nog: daar hoef ik helemaal niet naar te zoeken, ik moet eerder streng zijn voor mezelf en niet alles direct kopen wat ik tegenkom! Ik krijg de stoffen voor de jongste (middenbouw basisschool) bijna niet verwerkt omdat ik zo vaak wat leuks voor hem zie;-)

Of de leerkrachten hebben een keer studiedag op donderdag (marktdag in Sittard). Dan gaat hij gezellig mee naar de markt. Dan komen we nooit thuis zónder dat er een leuk stofje aan onze handen is blijven plakken:-)

Zoals deze astronaut/ raket:





Of deze walvis... Die kon ik weer eens niet laten liggen toen ik een enkele week later alleen over de markt liep, oeps... (Ik heb hem als verrassing voor de kleine man gehouden totdat het shirt af was)





Omdat ik de bovenste helft van dit shirt wel erg egaal lichtblauw vond bedacht ik om een smal randje stof van de onderkant van de lap (van het water) tussen de raglan naden uit te stikken.

Wat een verrassing voor de kleine man toen hij van de week uit school kwam en er 2 shirts voor hem klaar lagen:-)

(Ook bij de jongste zit de smalle variant van het Billie patroon van 'Zonen09' erg goed. Voor hem gebruik ik natuurlijk de kinder versie van dit patroon)

2 opmerkingen: