dinsdag 6 april 2021

Nog een spijkerbroek voor mezelf


Na mijn eerste versie van de spijkerbroek uit de Burda style van augustus '19, maakte ik nog een spijkerbroek voor mezelf.


Ook met deze ben ik helemaal blij. Ik paste bij de nieuwe versie wederom echte jeans naden toe (
hoe ik dat precies deed, lees je hier). 


Maar goed dat ik ook deze op naailes maakte, want de stof was toch weer wat anders dan die ik voor de eerste jeans gebruikte en andere stof valt ook weer anders. Wat bij een broek echt wel verschil maakt.


Deze keer gebruikte ik voor alle zichtbare stiksels denim doc garen, net wat dunner dan de meeste andere doorstik garens, wat mijn machine fijner vindt (daardoor hoefde ik bijna niks aan de spanning te veranderen).



Deze keer had ik gelukkig geen ruzie met het knoopsgat, in tegenstelling tot de vorige keer😬


Ook de riem lussen gingen super goed deze keer, dus daar wil ik zeker even een foto van laten zien:





Patroon: broek 104, Burda style augustus2019
Stof: coupon markt Sittard, van der Heiden stoffen
Fournituren: Mamarieke

2 opmerkingen: