zondag 4 april 2021

Warme gebreide wollen sloffen


Als rasechte koukleum, heb ik uiteraard ook vaak last van koude voeten. Vorig jaar begon ik met het breien van een nieuw paar sloffen voor mezelf. Het vorige paar dat ik breide was echt wel héél hard aan vervanging toe! Ik gebruikte het patroon van de Little red riding slippers van Garnstudio
(Garnstudio is een soort Walhalla voor iedereen die van breien of haken houdt).


Ik breide het voet-gedeelte met een dubbele draad voor extra warmte, en daarna breide ik het voet-gedeelte nog eens (weer met een dubbele draad) en een maat groter om beide delen in elkaar te schuiven, want uit ervaring weet ik dat ik anders nog steeds koude voeten heb... Ook het gedeelte dat om de enkels komt breide ik wat anders dan het patroon voorschrijft, weer voor extra warmte.


Toen ik bezig was met breien (wat maar heel traag gaat bij mij, omdat ik vanwege een oude schouder blessure steeds maar korte tijd achter elkaar kan breien), vroeg dochterlief of ik voor haar ook nog een paar sloffen wilde breien.


Uiteindelijk heb ik de hele winter van '19-'20 over die twee paar sloffen gedaan en toen ze eindelijk klaar waren, was het te warm voor dikke wollen sloffen. Ze bleven dus liggen...  
...tot eind januari van '21🙈.
Ik besloot dat de oude sloffen die ik nog altijd droeg nu écht niet meer konden (als je de foto ziet, snap je waarom)!


Tijd dus om eindelijk eens het stuk leer uit de kast te halen dat ik jaren geleden kocht en er zooltjes voor onder de sloffen te van te maken. Zonder leren zolen, slijten de gebreide sloffen namelijk zo hard dat ik elk jaar een nieuw paar moet breien en dat wil ik voorkomen.
Helemaal blij met onze nieuwe sloffen en voorlopig geen koude voeten meer😀.



Patroon: Little red riding slippers van Garnstudio
Wol: Snow van Drops, (alleen de kleur die ik gebruikte bestaat niet meer)
Leer: de Leerlooier in Den Haag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten