maandag 2 maart 2020

Op kraamvisite bij de overburen

Afgelopen weekend gingen we bij de buren op kraamvisite en wat is het kleine meisje een schatje😍💖!


Uiteraard gingen we niet met lege handen naar deze nieuwe wereldburger kijken. Ik haalde op de markt 2 bij elkaar passende lapjes tricot stof met het idee er een rompertje voor de kleine van te maken. Het patroon, de Sylva romper van Sofilantjes, kocht ik al toen het net uitkwam, gewoon uit nieuwsgierigheid, omdat ik wilde weten of de halslijn ook echt zo in elkaar stak als ik had gedacht😅... en kwam nu dus goed van pas.


Maar toen ik dat baby patroontje uit de stof had gesneden, liet ik me een beetje gaan😁... En voor ik het wist was de stof op en had ik een heel setje uitgesneden: een rompertje, broekje, mutsje en haarbandje.



En wat een gepriegel om al dat baby spul in elkaar te naaien zeg (en dat terwijl ik maatje 74 maakte, voor een baby van ongeveer 9 maanden oud, dus niet eens voor een pasgeboren baby😉)
Maar wat vond ik het leuk om al dat kleins te maken!!!

Ik naaide de hele set grotendeels op de lockmachine in elkaar maar voor sommige onderdelen gebruikte ik de naaimachine. Voor de bies/rand bij de benen zou een coverlock natuurlijk mooi zijn, maar ik gebruikte een tweelingnaald. Ik 'tackelde' meteen een onderdeel dat ik altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden: de drukknoopjes... Die zijn eng😱!!! Ik vind knoopjes (lees: knoopsgaten) en drukknoopjes maar niks: die dingen willen liefst mislukken bij mij... Maar nu kwam ik er niet onderuit: onderaan een romper moeten drukknoopjes, anders kan het kledingstuk niet dicht! Eerst even oefenen op een proeflapje en toen moest ik er toch echt aan geloven: ze moesten onderaan de romper.
Ondanks dat ik een speciale tang heb om ze te bevestigen, ging er toch nog eentje mis😞... Maar gelukkig kon ik die met een tangetje voorzichtig verwijderen zonder de stof te beschadigen, en al met al ben ik tevreden met het resultaat (en hopelijk ben ik voor een volgende keer wat minder huiverig😉).



Voor het broekje gebruikte ik het patroontje van de Harem legging, ook van Sofilantjes en gratis voor FB leden. Een simpel broekje, met extra ruimte voor de luier in het achterpand, zoals je hier ziet.


Ook voor het mutsje en haarbandje vond ik patroontjes op internet, beiden gratis te downloaden bij Coral&co.
Het mutsje vindt je hier:


Het haarbandje is aan twee kanten te dragen.


Uiteraard is de kleur weer erg moeilijk te fotograferen en zit ergens tussen de verschillende foto's in, wel roze maar niet al te zoetsappig. (foto's zijn op dezelfde dag, zelfde tijd, zelfde plaats in huis gemaakt, alleen op verschillende ondergronden😅)

Natuurlijk vergat ik nog bijna mijn labeltje op de set te naaien, dus ondanks dat alles al bijna een week van tevoren klaar was, zat ik toch nog op het laatste moment achter de naaimachine😂.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten