dinsdag 3 maart 2020

T-Rex shirt



Toen ik deze paneel-stof op de markt zag, wist ik natuurlijk meteen wie ik hier helemaal blij mee kon maken: onze jongste natuurlijk! Het lastige bij van die panelen vind ik altijd dat de afbeeldingen vaak netjes in het midden staan, waardoor de linker en rechter rand van de stof te smal is om er een lange mouw uit te snijden, en tussen de afbeeldingen in er net geen twee mouwen uit kunnen (tenminste voor de maat kleding die onze jongste heeft...)


(Voor degenen die zelf niet naaien of nog nooit met een paneel hebben gewerkt, zo zag het paneel dat ik deze keer gebruikte eruit.)
Nu waren de makers van dit paneel al wel zo aardig om de linker afbeelding niet in het midden te zetten, maar de rechter T-Rex, staat teveel van de kant af, waardoor ik de mouwen hoger uit het paneel moest halen waardoor jammer genoeg geen plek meer over was voor een capuchun😞... Er kon gelukkig nog wel net een kleine col uit de stof.



Genoeg gejammerd nu over de positionering van afbeeldingen op panelen, want hoe dan ook, zoonlief is helemaal blij met zijn stoere T-Rex longsleeve😃!
Ik gebruikte voor het shirt het Billie patroon van Zonen09 en zette daar zelf een col op.
Ik zette het grootste deel met de lockmachine in elkaar, de col met de naaimachine (zoals ik elke col, kraag of capuchon in de hals naai) en de afgewerking deed ik met de tweelingnaald.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten