zaterdag 14 maart 2020

Wilde dieren



Op de één of andere manier kan ik dat niet: een stof die ik koop meteen verwerken. Er liggen altijd nog zoveel projecten te wachten, dat zo'n nieuw stofje altijd eerst in mijn voorraad belandt. Zo ook deze stoffen. (En dan ben ik nu, voor mijn doen, nog best snel geweest om ze om te toveren tot truien😉.)
Één van de stofjes zag ik in de herfst op fb voorbij komen, ik was meteen verliefd en ging op zoek waar het te koop was. Toen ontdekte ik dat het eigenlijk in een serie van 4 verschillende all-over prints van Lillestof 'thuis hoorde'. Het is allemaal zachte 'summersweat', dus mooi voor wat dunnere truien.
Aangezien oudste zoon en jongste zoon allebei net de andere dierenprint leuk vonden, móest ik wel allevier de stoffen in huis halen😄.

Eerst wilde ik voor oudste zoon aan de slag. Hij vond de 'fauna' dierenprint cool icm de bruin/kaki stof. Maar er moest niet teveel van de dierenprint in de trui komen, dat zou de trui mogelijk wat kinderlijker maken en dat wil een 20 jarige natuurlijk niet. Dus het mocht alleen deels in het voorpand komen.
Met die 'instructies' kon ik wel wat😊.



Ik koos voor het patroon de omni tempore van Sofilantjes, dit stofje vroeg om een simpel patroon en deze maakte ik al eerder en zit zoonlief altijd goed. Alleen het patroondeel van het voorpand boven en onder iets schuin doorknippen zodat de fauna (dieren) print alleen in het midden komt, de bruin/kaki moest er dan boven en onder komen.



 Ook de capuchon voerde ik met de fauna stof:



Omdat het achterpand wel een heel groot vlak bruin/kaki werd (met de mouwen en de capuchon ook in dezelfde kleur), zette ik daar een rand/streep diep-donkerblauw tussen.

Dat was zomaar een ingeving en ik moet zeggen: ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb.



Want zeg nou zelf: het voegt net dat beetje éxtra toe😏. (en het past ook nog eens mooi bij de donkerblauwe boorden die zoonlief erbij koos)

Toen de trui voor oudste zoon af was, begon ik maar gelijk aan de trui voor jongste zoon. Ik had al direct toen ik de stoffen zag, een plaatje in mijn hoofd hoe deze trui eruit moest komen te zien. En laat nou net, met wat knipwerk hier en daar, het velocitas patroon daar geschikt voor zijn (de optie met de rechte colorblock dan).



Bij deze trui maakte ik gebruik van de 'alaska' dierenprint met steeds een smalle rand van de bruin/kaki stof tussen de ijsblauwe- en alaska (dieren) print in.



Zelf koos zoonlief dat hij middenvoor een rij met de roofvogels wilde en middenachter moest een rij met de beren komen.



Ook voor de mouwen koos hij zelf waar hij welke dieren wilde hebben. En ik moet zeggen: dat met die mouwen heeft hartstikke leuk uitgepakt, als je naar de volgorde van de rijen met verschillende dieren kijkt die elkaar afwisselen. Van linker mouw, voor/achterpand naar rechter mouw, de beren en roofvogels blijven netjes om en om staan (zowel aan de voor- als aan de achterkant. En daar word je natuurlijk blij van als perfectionist haha😁).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten