woensdag 1 april 2020

Relaxen, bankhangen, hardlopen.....

... het kan allemaal in deze heerlijke set.


De lap paarse (dunne) joggingstof lag alweer ruim een jaar in de kast. Voor mijn doen niet eens zo lang, maar op de één of andere manier trok deze lap steeds weer mijn aandacht. Waarom hij er lag?

Vorig jaar maakte ik er een trui van voor dochter, maar omdat de stofvouw verkleurd was, kreeg ik twee keer zoveel van deze stof als ik besteld had. En tja, wat moest ik dan weer met de ongeveer 1.75m die ik nog over had?
Ik bedacht er een pyjama/huispak van te maken. Maar zoals wel vaker als ik eerst een idee krijg en pas daarna kijk hoeveel stof ik 'te besteden' heb, had ik daar niet genoeg voor. En wat doe je als je niet genoeg stof hebt voor wat je wilt maken? Dan zoek je een lap uit je voorraad om mee te combineren. In dit geval ging ik voor een lap waar ik überhaupt geen bestemming voor had, een witte french terry.
Met een beetje passen en meten ging het net, als ik de mouwen tenminste tegenovergesteld maakte aan het voor- en achterpand van de trui.


Voor de broek gebruikte ik het gratis patroon van de Women's Yoggers van Petite Stitchery. Het model is een beetje out of my comfort zone, maar daarom leek het me juist leuk om dit patroon te kiezen, want je weet natuurlijk maar nooit of het zo'n model je stiekem tóch leuk staat😅. 
Voor de trui gebruikte ik het patroon van de Book Club Top van Ellie and Mac. Die maakte ik al eerder voor dochter, dat kan je hier zien.
Omdat het de bedoeling was om deze set als pyjama/huispak te dragen, nam ik de maat wat ruim.
Wat vind ik uiteindelijk nou zelf van het totaal plaatje? Deze set zit heerlijk comfortabel en dat was ook het uitgangspunt, dus missie geslaagd. En ik zal deze set zeker fijn dragen als ik uit bed stap of 's avonds lekker op de bank😀.


Maar: de broek ga ik niet nog eens maken. Om precies de reden waarom dit model broek out of my comfort zone is: hij is wijd rond de heupen en bovenbenen; de plaatsen waar ik van mezelf al 'wijd' ben... ik vind hem gewoon alles behalve flatteus.
De trui vind ik op zich wél leuk met die V-stepen over de panden en mouwen. En voor een patroon waar de mouwkop symetrisch is (het patroon voorziet in patroondelen van een halve mouw, die je aan de stofvouw legt) valt de pasvorm mij 100% mee (en dat had ik eerlijk  gezegd niet verwacht)! Maar aan de maat en pasvorm zou ik dan nog wel het één en ander sleutelen (want nu hij zo heerlijk wijd is, flatteert hij ook niet echt😉)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten