maandag 5 oktober 2020

Samen achter de naaimachine is wel zo gezellig

 Een paar weken geleden was mijn zus, Yvonne, een weekje vrij en besloten we éíndelijk de grote stapel joggingstoffen te verwerken die zowel hier in Sittard als bij haar in Den Haag in de kast lagen te wachten om omgetoverd te worden tot sweat vesten voor haar en haar man Gerben.


Een paar dagen voordat zij naar mij zou komen, moest ik (met dochterlief) het één en ander ophalen in 'het Westen'. Dat besloten we te combineren met een bezoekje aan Yvonne (want dat hele stuk heen en terug rijden om alleen wat spullen op te halen vonden we een beetje veel van het goede). 


Yvonne wilde gewoon patronen gebruiken die ze al eerder had gemaakt, dus we hoefden niet meer te tekenen. Dat scheelde een hoop tijd en werk😊.



We besloten daar vast te beginnen met de patroondelen uit de stoffen uit haar kast te knippen. Dan kon ik ook vast aan de slag in de dagen voordat Yvonne zou komen.


Dat bleek een goed plan, want zo had ik al een heel vest af en 2 vesten in elkaar gezet (daar hadden we nog geen goede ritsen en boordstof voor) voordat Yvonne er was. Anders was ook niet alles af gekomen denk ik...


We zijn meteen samen begonnen de rest van de patroon delen uit de stoffen te knippen toen Yvonne hier kwam.


De volgende dag eerst naar de markt voor ritsen, boordstof en garen in de kleuren die nog misten. En daarna gezellig allebei achter de naai- en lockmachines om de rest in elkaar te zetten en af te werken.


Het lukte ons om alle joggingstoffen tot mooie vesten te verwerken, 3 voor Yvonne, 4 voor Gerben.
Voor Yvonne gebruikten we het patroon van sweater 14 uit Knipmode maart 2015, dat al eerder was verbouwd tot vest.
Voor Gerben gebuikten we een patroon uit een oude Knipmode bijlage, april 2014, met alleen heren patronen. Precíés dezelfde uitgave is later nog eens als bijlage verschenen, ik weet even niet meer welk jaar dat was.


Toen ik bij Yvonne was, kwamen we ook nog een vest tegen van haar dochter, waar zij zelf al drie keer de capuchon had aangezet en weer los had moeten tornen omdat het niet goed lukte. Na die drie keer proberen had mijn nicht(je, 21 jaar) het opgegeven en het ding 'in de hoek gesmeten'. In diezelfde 'hoek' lag ook nog een kant en klaar uitgeknipt patroon voor een trui. Beide projecten heb ik toen ook maar meegenomen en voor haar afgemaakt. Zij is tenslotte net met een HBO opleiding begonnen, en ze heeft meer hobby's dan vrije tijd (daar hebben wel meer mensen binnen onze familie last van😅).
Best een productief weekje dus, maar ook veel gezelligheid samen met de liefste zus💖.



Patronen: allemaal uit Knipmode
Stoffen: allemaal van de markt in Sittard





Geen opmerkingen:

Een reactie posten