zondag 4 oktober 2020

Dezelfde stof, twee keer anders voor onze jongens

 

Bij het zien van deze coole stof online, ging ik er meteen mee naar boven om aan onze oudste te vragen wat hij ervan vond. De stof werd zonder meer goedgekeurd. Ook onze jongste vond hem gaaf, dus was hij snel besteld. Het naaien van de shirts voor beide broers duurde ietsje langer😉. Maar ik vind ze zo leuk geworden, samen in hetzelfe shirt-maar-dan-anders.
De oudste kreeg een Billie van Zonen09 (zijn eerste versie met gewone mouwen ipv raglan mouwen) en voor de jongste gebruikte ik voor het eerst het Cessim patroon van Sofilantjes. (Waar ik bij de eerdere kinder patronen die ik van Sofilantjes maakte de hals altijd erg wijd vond, was hij bij de Cessim te strak. Daar moest dus het tornmesje aan te pas komen. Er kwam een wat wijder halsboord, de hals opening zelf heb ik niet wijder gemaakt. Het was dus echt het boord zelf dat te strak was)

Ik wilde onze jongens zo op de foto zetten dat hun schouders op gelijke hoogte zijn. De jongste werd dus op een stoel gezet maar omdat hij dan net weer te hoog was, moest de oudste een beetje op zijn tenen staan😅 (klinkt een beetje omslagtig maar zo kon ik wel de foto's makkelijk bewerken😜)


Patronen: Billie van Zonen09 en Cessim van Sofilantjes

Stof: draken stof en zwarte uni tricot, beide van Mamarieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten