vrijdag 9 oktober 2020

Blij met mijn nieuwe vest

 Ik ben een koukleum. Altijd al geweest. Maar steeds vaker heb ik het, al bij een beetje inspanning, juist weer véél te warm...
Waar ik voorheen dus gek was op lekker warme truien, liefst met een grote/warme col of kraag, is dat nu vaak minder fijn: dat ding moet namelijk écht uit als ik het te warm krijg. 
Een vest biedt dan uitkomst, die kan je namelijk veel makkelijker uittrekken dan een trui (en je kapsel raakt er niet zo van in de war, wat met mijn haar sowieso al wel een dingetje is😅)
Alleen: ik heb maar heel weining vesten. Daar moet dus verandering in komen😀!


Ik gebruikte het super leuke patroon van het Dione vest van Lasari Design.
Ik ben nou eenmaal gek op een grote col of kraag, dus het is wel duidelijk waarom dit patroon me aansprak😉. De kraag kan trouwens ook nog wat meer 'opgezet' worden voor nog meer warmte in de nek, dus heerlijk voor mijn koukleum-momenten.
(En mocht iemand nog een ander leuk patroon weten van een vest met mooie/grote/warme kraag, dan houd ik mij aanbevolen😘)


Het patroon heb ik wel een beetje aangepast: ipv het achterpand aan de stofvouw te leggen, tekende ik een naad middenachter die de vorm van mijn holle rug meer volgt (dat had zelfs nog wel iets meer gemogen, vind ik). Ook nam ik het patroon iets in bij de taille in de zijnaden. En naar de heupen toe, tekende ik een maat groter.
In het patroon zitten er naden bovenop de mouwen, dat leek me minder mooi, ook dat paste ik aan.


Er lag nog een restje donker grijze joggingstof en ook een stukje heerlijk zachte aaibare 'pluisstof' voor de kraag en de onderkant van de mouwen in de kast van eerdere projecten. Zelfs de sluiting lag er nog van een project waarvan achteraf werd besloten dat het toch mooier was zónder sluiting, dus voor het hele vest heb ik geen nieuw materiaal aangeschaft. Altijd leuk zulke projecten😃.
Ik vind het een erg leuk patroon, dat zal ik zeker nog wel eens gebruiken.


Patroon: Dione van Lasari Design
Stof: reststukken die nog in de kast lagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten