zaterdag 3 oktober 2020

Afmaken wat je bent begonnen


Deze overhemd jurk lag al een paar jaar half af in de kast...🙈 (shame on me). Ik had zelfs geen flauw idee meer hoe ver ik er al mee was gekomen, zo lang lag hij er al om afgemaakt te worden.

Maar nadat ik hem weer een keertje tegenkwam, legde ik hem vooraan in de kast om er toch weer eens mee verder te gaan. En zo gezegd zo gedaan. Een deel zat al in elkaar, maar ik besloot sommige aspecten toch anders te doen dan aanvankelijk de intentie was. Daarom moest er wat geimproviseerd worden her en der😉. Hij bleek ook wat krap te zijn opgemeten, waardoor ik besloot een reepje stof (schuin op de draadrichting) tussen de zijnaden te zetten (anders zou ik er niet kunnen gaan zitten😅). Ook de knopenbies en de schouderpas maakte ik schuin op de draadrichting.


Uiteindelijk ben ik er erg blij mee. Leuk te dragen als jurk maar ook leuk als blouse met de knoopjes open op een skinny jeans met een topje eronder.



Patroon: knipmode bijlage maart 2010

Stof: markt Sittard 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten