donderdag 19 december 2019

Pakjesavond

Pakjesavond is waarschijnlijk bij de meeste mensen al niet meer heel vers in het geheugen zo met de kerst voor de deur, maar de surprise die ik van mijn lieve nicht kreeg móéten jullie zien!


Zij maakte een heel thee servies met mijn logo erop. De kopjes, theepot, en de schoteltjes maakte ze zelfs eigenhandig van klei op de draaischijf. Daarna kwam mijn logo erop en werd het servies in de keramiek oven gebakken. 



Ze maakte zelfs nog een  bijpassend dienblad en een theemuts erbij. Nu kan ik dus thee drinken in stijl, zo gaaf😍😎!

Natuurlijk maakte ik zelf ook een surprise. Ik trok het lootje van de dochter (21 jaar) van mijn zus, net zo'n Harry Potter fan als mijn eigen dochter. Dus de keus was snel gemaakt: zij is vast blij met net zo'n mantel als die van dochterlief.


Dus maakte ik er voor haar ook eentje, uiteraard compleet met Gryffindor embleem.


Nu kunnen ze dus twinnen met beiden dezelfde mantel😉.



Maar ik maakte nog meer. In het bericht over de samennaaidag schreef ik al dat ik aan een project begon waar ik nog niks over kon zeggen.
Ik beloofde namelijk ooit aan mijn nicht (die van het thee servies) dat ik een trui voor haar zou maken, àls ik een mooi paneel zou vinden met een dier erop. Die vond ik een paar maanden geleden eindelijk bij Mamarieke. 


Ik gebruikte het omni tempore patroon, maar zette er de col van de semper sweater op. (Ik weet dat de col voor een trui in een kinder maat is en de trui zelf voor volwassenen, maar dat past op de één of andere manier prima op elkaar, deed zoiets ook al vaker voor een trui voor onze oudste😊)
De col pimpte ik nog met 2 kant en klare nestels en een stukje katoenen koord ertussen.


Het heeft even geduurd, maar nu kon de trui voor mijn nicht dan als verrassing in de zak😊.


2 opmerkingen:

  1. Wauw!! Dat servies ❤️ wat een bijzonder cadeau ❤️.
    De trui is ook echt super gaaf en de mantel... Sprakeloos wat een warme cadeaus van een voor je familie.
    Fijne feestdagen en een liefdevol en creatief 2020 alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marieke, ja ik bof maar met een nicht die zo'n speciaal cadeau voor mij maakt! Daar doe ik ook graag wat voor terug.
      Voor jou en je gezin ook een fijne kerst en een stralend, gezond en creatief nieuw jaar toegewenst.

      Verwijderen