maandag 23 december 2019

Stoere trui voor de jongste

Onze jongste was hard aan warme truien toe. Wat nog in zijn kast hing was alweer van twee jaar geleden ofzo😅...
Ik had nog een mooie dikke lap stof liggen met een stoere beren print erop en een super zachte achterkant (ik maakte al eerder een trui voor hem van zulk soort stof en die noemde hij meteen zijn 'knuffel trui').
Om de hele trui uit dezelfde stof te maken leek me net iets veel van het goede; even in de kast zoeken naar iets om mee te combineren dus. Ik vond nog een restje zwarte punta di roma, prima voor een paar accenten (er zit tenslotte ook zwart in de stof zelf). 




Ik koos het patroon van het Sky vest van farbenmix, vanwege de color-block optie, maar wilde er wel een trui van maken en geen vest. Dan moest wel de hals een stuk wijder, anders zou meneer mijn zoon er niet met zijn hoofd in kunnen... Ook koos ik voor een ander soort  capuchon dan in het patroon gegeven wordt. Ik gebruikte wel de kangoeroe zak van het patroon, maar maakte die iets breder, zo is hij beter in proportie met de trui.
Ik zette de trui eerst met de naaimachine (met een rekbare steek) in elkaar om de color-block stukken tussen de mouwen en voor- en achterpand zo precies mogelijk op elkaar aan te laten sluiten. Dat lukt op de één of andere manier op de lockmachine niet altijd zo precies als ik dat zou willen😉.



Ik werkte alle naden wel gewoon af met de lockmachine
Helemaal tevreden met het resultaat. En weer een heel blij kind💗.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten