woensdag 30 september 2020

Verjaardagscadeau voor opa Jan


Het bloggen is er al een hele tijd bij ingeschoten, maar ik wil toch graag laten zien wat ik heb gemaakt in de tussentijd.
Als eerste was daar in juli de verjaardag van mijn schoonvader. Toen ik een tijdje daarvoor het font tegenkwam dat repairman heet, wist ik meteen al dat ik daar graag iets mee wilde maken voor pa (zoals ik hem altijd noem) al wist ik nog niet wat. Hij klust graag en als er iets bij ons of mijn zwager en schoonzus geklust moet worden, biedt hij zich eigenlijk altijd al vrijwillig aan om te komen helpen (ook al betekent dat dat hij van Zuid Holland naar Limburg moet komen). Ook doet hij als vrijwilliger klusjes bij mensen thuis die dat zelf niet meer kunnen.
Tegen de tijd dat zijn verjaardag dichterbij kwam, bedacht ik dat het een t-shirt met één of andere tekst zou gaan worden. Ik vroeg hem een goed passend shirt op te meten en toen ik alle benodigde afmetingen wist, kon ik aan de slag. Ik gebruikte het Billie patroon van Zonen 09 en aangezien de afmetingen die hij had doorgegeven goed overeenkwamen met die van het patroon, hoefde ik eigenlijk zga niks aan te passen. Het shirt zat snel in elkaar en samen met manlief bedacht ik de tekst die erop moest komen. En ik sneed het uit met mijn snijplotter.


Pa was hartsikke blij met zijn shirt en dat ik alles speciaal voor hém had gemaakt. Het past hem prima en nu draagt hij bij elke klus zijn shirt😊. Zo ook toen hij weer eens bij ons kwam helpen klussen:






Patroon: Billie van Zonen 09
Stof: uni tricot van Mamarieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten